Wednesday, September 16, 2009

GEMBIRA TAPI SEDIH

Beberapa hari saja lg semua umat Islam akan menyambut hari raya setelah sebulan berpuasa. Aku pasti semua org akan gembira tapi aku macam biasa ntah kenapa bila dah penghujung ramadhan mesti aku rasa gembira campur sedih. Gembira, mestilah nk menyambut syawal bersama keluarga dan yg sedihnya ramadhan dh nk meninggalkan kita..Bila ingat2 semule berapa kerat je amalan yg aku buat. Terawikh? Tak sampai pun sebulan aku pi..

Dan yg buat aku lagi rasa tak berapa seronok apabila isteri aku telefon semalam, dia bg tau kemungkinan dia akan dipindahkan ke Kuala Lumpur. Macam mana ngan anak kami yg comel tu? Seingat aku, aku isteri n anak sempat tinggal bersama sebulan je sblm isteri aku bertukar tempat kerja tp sekarang ni kemungkinan kena bertukar tempat kerja lagi jauh...sedih beb.

Aku berharap isteri aku akn di tempatkan satu tempat ngan aku (daerah). Dapat tinggal serumah, baru seronok. Bila balik keje dpt tgk anak n isteri. Semoga ramadhan dan syawal yg bakal tiba akan membawa keceriaan kapada aku sekeluarga.

No comments:

Post a Comment