Monday, November 2, 2009

PANGGILAN HAJI


Isnin 26.10.2009 emak dan ayah saya telah selamat berangkat ke tanah suci Mekah untuk menunaikan ibadah haji. Alhamdulillah, impian emak dan ayah saya serta kami adik-beradik tercapai.

Emak dan ayah saya telah melapor diri di kompleks tabung haji di Kelana Jaya sebab memilih untuk menaiki penerbangan dari KLIA. Penuh sesak jugak la perkarangan kompleks tabung haji tu. Saya bertolak dari rumah Puncak Alam (rumah abang) pukul 6ptg dan sampai lebih kurang jam 6 lebih, ingatkan dah awal dah rupanya ada yang lagi awal. Ada yang dari pukul 5 ptg dah ada kat situ. Kalau mengikut pada surat lapor diri jam 9.30 malam.

Masa kat situ, kebetulan berjumpa dengan budak sekampung kat situ. Nasib baik dia bagi tau suruh ambil pas dengan cenderahati kat kaunter tapi kena bawak surat yang pihak tabung haji keluarkan tu. Maklum le, ni la pengalaman kali pertama kitaorang adik-beradik..hehehehe.

Rasa sebak juga la masa mak ngan ayah saya nak masuk ke komleks sebelum bertolak ke KLIA menaiki bas yag telah disediakan. Saya berdoa kepada Allah S.W.T semoga emak ngan ayah saya dapat menjalani ibadah haji dengan sempurna dan memperolehi haji mabrur. Amin.

No comments:

Post a Comment