Friday, August 28, 2009

JUADAH KEGEMARANKU DI BULAN RAMADHAN


Assalamualaikum..apabila datang bulan Ramadhan kita dapat lihat bermacam-macam jenis kuih dan laukpauk dijual di pasar ramadhan yangmana jarang-jarang kita jumpa dibulan-bulan lain.
Macam biasa la, juadah seperti gambar kat atas ni adalah "peberet" aku dibulan Ramadhan (bulan lain pun peberet gak). Makanan ni ler aku tibai waktu berbuka n lepas balik dari solat terawikh. Murtabak, rojak mee, cucur udang dan air soya adalah aku punye "peberet" lerr..tapi kalau cucur udang aku lagi suke yang mak aku buat, cicah ngan kuah kacang..perghhh....tapi kalau aku nak makan cucur udang yang mak aku buat aku kene la balik kampung.hehehehe...
Korang pun mesti ada makanan peberet kan? Apa korang punye makanan "peberet" haa? hehehehehe...

3 comments:

  1. same same..

    kiter duka murtabak dan soya..

    masyukkkkkkk...

    ReplyDelete
  2. MAK AIHH..MENCABAR BTUL LA BLN POSER NI HUHUHU

    ReplyDelete